Disclaimer
Deze internet site wordt u aangeboden door Handelsonderneming/dienstverlening van Bommel. De gehele inhoud valt onder auteursrecht, en niets mag worden gekopieerd en/of veranderd zonder schriftelijke en uitdrukkelijke toestemming van Handelsonderneming/dienstverlening van Bommel. Handelsonderneming/dienstverlening van Bommel probeert de site zo up-to-date mogelijk te houden, maar dit geeft geen garanties met betrekking tot nauwkeurigheid en volledigheid. Hieronder vallen eveneens niet tijdig doorgevoerde prijswijzigingen en onjuiste of onvolledige productspecificaties. Ook afwijkingen van foto's kunnen mogelijk zijn.
Handelsonderneming/dienstverlening van Bommel aanvaardt geen aansprakelijkheid voor schade, in welke vorm dan ook, voortvloeiend uit uw bezoek (of uit het niet kunnen verkrijgen van toegang) tot www.zitmaaiersvanbommel.nl en www.gebruikte-zitmaaiers.nl of uit het afgaan op informatie die op site wordt verstrekt.
Bepaalde hyperlinks brengen u naar sites van derden, waarbij Handelsonderneming/dienstverlening van Bommel geen enkele aansprakelijkheid aanvaardt voor de daar aangeboden informatie. Alle gegevens die u stuurt naar Handelsonderneming/dienstverlening van Bommel dienen juist en rechtsgeldig te zijn, en mogen geen inbreuk maken op rechten van derden. Handelsonderneming/dienstverlening van Bommel behoudt het recht om de inhoud van de site en de tekst van deze juridische verklaring op elk gewenst moment naar eigen inzicht te wijzigen.
Mocht u nog vragen hebben na het lezen van de disclaimer, schroom niet en neem contact op met Handelsonderneming/dienstverlening van Bommel
Algemene voorwaarden
1. Algemeen
1.1. Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen en overeenkomsten van Handelsonderneming/dienstverlening van Bommel te Koningsbosch.
1.2. Van bepalingen in deze Algemene Voorwaarden kan uitsluitend schriftelijk worden afgeweken.
1.3. Algemene Voorwaarden van Koper worden uitdrukkelijk van de hand gewezen.
2. Aanbiedingen en totstandkoming overeenkomsten
2.1. Alle aanbiedingen en offertes zijn vrijblijvend. HANDELSONDERNEMING/DIENSTVERLENING VAN BOMMEL is eerst gebonden, doordat zij een opdracht schriftelijk heeft aanvaard of dat zij de transactie heeft bevestigd door het aanvaarden van de koopprijs.
2.2. Aanbiedingen gelden uitsluitend zolang de voorraad strekt.
2.3. Prijsindicatie voor inruil kan pas definitief verstrekt worden na zicht van de machine.
3. Annulering
Koper is gerechtigd om de koop voor de levering te annuleren. De aanbetaling wordt in dat geval niet terugbetaald door HANDELSONDERNEMING/DIENSTVERLENINGVAN BOMMEL. Kosten gemaakt aan derden door HANDELSONDERNEMING/DIENSTVERLENING VAN BOMMEL zullen te allen tijde door Koper vergoed worden.
4. Conformiteit
Kleine afwijkingen aan de machine ten opzichte van de door HANDELSONDERNEMING/DIENSTVERLENING VAN BOMMEL verstrekte informatie, afbeeldingen, opgaven, etc. kunnen HANDELSONDERNEMING/DIENSTVERLENING VAN BOMMEL niet tegengeworpen worden, tenzij deze afwijkingen van negatieveinvloed zijn op de prestaties van de machine.
5. Prijzen
5.1. Onjuistheden in de prijsopgave -in de winkel, in folder en documentatiemateriaal, op de website of op marktplaats.nl, etc.- door vergissingen en verschrijvingen, binden HANDELSONDERNEMING/DIENSTVERLENING VAN BOMMEL niet.
5.2. Bezorgkosten zijn niet bij de prijs inbegrepen.
5.3. Indien tussen het sluiten van de datum van de overeenkomst en de aflevering de kostprijs van bestelde zaken het product, is MBT gerechtigd deze verhogingen aan Koper door te berekenen. Is Koper een Klant en vindt deze prijsstijging plaats binnen drie maanden, dan heeft deze het recht om op grond van deze prijsstijging de overeenkomst te ontbinden.
6. Betaling
6.1. Facturen dienen binnen 8 dagen op rekening van HANDELSONDERNEMING/DIENSTVERLENING VAN BOMMEL te zijn bijgeschreven.
6.2. Contante betalingen en betalingen per PIN worden door HANDELSONDERNEMING/DIENSTVERLENING VAN BOMMEL op de factuur afgetekend.
6.3. HANDELSONDERNEMING/DIENSTVERLENING VAN BOMMEL heeft het recht voor de levering of voor de aanvang van de bestelling een aanbetaling van Koper teverlangen.
6.4. Een remboursbetaling vindt contant plaats of op een door de vervoerder te bepalen wijze van betalen.
6.5. Op het moment dat de in de factuur gestelde betalingstermijn is overschreden, is Koper in verzuim zonder dat hiervoor een aanmaning/ingebrekestelling vereist is.
6.6. Vanaf het moment van verzuim is Koper een boeterente van 1% per maand aan HANDELSONDERNEMING/DIENSTVERLENING VAN BOMMEL te verschuldigd. De maand waarin het verzuim is ontstaan geldt als een hele maand. Tevens is Koper aan HANDELSONDERNEMING/DIENSTVERLENING VAN BOMMEL buitengerechtelijke incassokosten verschuldigd. Deze kosten worden gesteld op 15% van de hoofdsom.
6.7. In geval van niet tijdige betaling is HANDELSONDERNEMING/DIENSTVERLENING VAN BOMMEL bevoegd de overeenkomst met onmiddellijke ingang te ontbinden of (verdere) levering op te schorten tot het moment waarop Koper de betalingsverplichtingen volledig is nagekomen.
7. Levering en leveringstijd
De in de overeenkomst genoemde aflevertermijnen zijn slechts indicatief.
8. Eigendomsvoorbehoud
8.1. Alle aan Koper ter eigendomsoverdracht geleverde zaken blijven eigendom van HANDELSONDERNEMING/DIENSTVERLENING VAN BOMMEL, totdat Koper aan alzijn betalingsverplichtingen voldaan heeft.
8.2. De Koper mag de producten, voordat de eigendom daarvan is overgegaan, niet belasten, verkopen, doorleveren, vervreemden of anderszins bezwaren.
8.3. Koper dient steeds al hetgeen te doen dat redelijkerwijs van hem verwacht mag worden om de eigendomsrechten van HANDELSONDERNEMING/DIENSTVERLENING VAN BOMMEL veilig te stellen.
8.4. Voor het geval HANDELSONDERNEMING/DIENSTVERLENING VAN BOMMEL zijn in dit artikel aangeduide eigendomsrechten wil uitoefenen, geeft Koper bijvoorbaat onvoorwaardelijke en niet herroepelijke toestemming aan HANDELSONDERNEMING/DIENSTVERLENING VAN BOMMEL en door HANDELSONDERNEMING/DIENSTVERLENING VAN BOMMEL aan te wijzen derden om al die plaatsen te betreden waar de eigendommen van HANDELSONDERNEMING/DIENSTVERLENING VAN BOMMEL zich bevinden en die zaken terug te nemen.
9. Reclameren
9.1. De Koper zal de machine onmiddellijk na ontvangst nauwkeurig inspecteren en testen of: 1) de machine compleet is en naar behoren werkt; 2)bij nieuwe machines alle (fabrieks) documentatie m.b.t. gebruik en onderhoud en fabrieksgarantie aanwezig is.
9.2. Bij omissies en gebreken dient Koper HANDELSONDERNEMING/DIENSTVERLENING VAN BOMMEL hiervan uiterlijk binnen 14 (veertien) dagen na de aflevering van de machine in kennis te stellen. Indien de klachten de machine zelf betreffen dient Koper met de machine naar de winkel van HANDELSONDERNEMING/DIENSTVERLENING VAN BOMMEL te komen, opdat deze in de gelegenheid is om de klacht onderzoeken.
10. Garantie en aansprakelijkheid
10.1 Voor nieuwe producten geldt uitsluitend de garantie, zoals deze door de fabrikant van het desbetreffende product wordt vastgesteld. HANDELSONDERNEMING/DIENSTVERLENING VAN BOMMEL vervult gedurende een dergelijke garantieperiode uitsluitend een loketfunctie.
10.2. Voor tweedehands machines geldt geen garantie, tenzij HANDELSONDERNEMING/DIENSTVERLENING VAN BOMMEL dit uitdrukkelijk op de verkoopfactuur heeft vermeld.
10.3 Onverminderd het in dit artikel bepaalde, kan er geen sprake zijn van garantie indien de slijtage als normaal kan worden beschouwd en verder in de volgende gevallen:
1.indien het bepaalde bepalingen genoemd in artikel 9 (reclameren) niet in acht is genomen.
2. indien er veranderingen in of aan het product zijn aangebracht, waaronder begrepen reparaties die niet met schriftelijke toestemming van HANDELSONDERNEMING/DIENSTVERLENING VAN BOMMEL of de fabrikant zijn verricht;c. indien de originele factuur niet kan worden overgelegd, is gewijzigd of onleesbaar gemaakt;d. indien gebreken het gevolg zijn van niet met de bestemming corresponderend gebruik, bijvoorbeeld: de machine wordt voor meer m2 ingezet dan overeenstemt met haar capaciteit.
3. indien gebreken het gevolg zijn van onoordeelkundig gebruik, bijvoorbeeld: bij het maaien van te lang gras; bij beschadiging door vreemde voorwerpen onder het maaiveld; gebrek aan olie; foutieve brandstof; vloeistofschade aan de machine;schade door verkeerde opslag van de machine (o.a. vorstschade); schade door foutief transport.
4. indien gebreken het gevolg zijn van nalatig onderhoud. Nieuwe machines moeten ieder jaar een onderhoudsbeurt hebben op straffe van verval van de garantie.
10.4. HANDELSONDERNEMING/DIENSTVERLENING VAN BOMMEL is slechts aansprakelijk voor schade geleden door Koper, die het rechtstreekse en uitsluitende gevolg is van een aan HANDELSONDERNEMING/DIENSTVERLENING VAN BOMMEL toe te rekenen tekortkoming, met dien verstande dat voor vergoeding alleen in aanmerking komt die schade, waartegen HANDELSONDERNEMING/DIENSTVERLENING VAN BOMMEL verzekerd is conform het in de branche geldende gebruik. Daarbij moeten de volgende beperkingen in acht worden genomen:
10.5. Voor schade veroorzaakt door derden is HANDELSONDERNEMING/DIENSTVERLENING VAN BOMMEL nimmer aansprakelijk, tenzij hem onzorgvuldigheid bij de keuze van deze derden te verwijten valt. In dat geval is HANDELSONDERNEMING/DIENSTVERLENING VAN BOMMEL aansprakelijk slechts voor zover dit uit dit artikel voortvloeit.
10.6. Niet voor vergoeding in aanmerking komt bedrijfsschade, derving van inkomsten en dergelijke, door welke oorzaak ook ontstaan.
10.7. Indien de assuradeur van HANDELSONDERNEMING/DIENSTVERLENING VAN BOMMEL om welke reden dan ook niet tot uitkering overgaat, zal deaansprakelijkheid van HANDELSONDERNEMING/DIENSTVERLENING VAN BOMMEL te allen tijde beperkt worden tot de factuurwaarde.
11. Overmacht
Indien HANDELSONDERNEMING/DIENSTVERLENING VAN BOMMEL door omstandigheden, welke buiten haar invloedsfeer liggen of waarvan zij bij het sluiten derovereenkomst niet op de hoogte was of kon zijn, tijdelijk verhinderd is haar verplichtingen na te komen, heeft zij het recht om deze op te schorten. Indien de nakoming blijvend onmogelijk wordt, kan de overeenkomst worden ontbonden. Onder overmacht wordt onder meer, maar niet uitsluitend verstaan: niet- of niet tijdige nakoming door toeleveranciers en producenten, stremmingen in het transport, stakingen, brand, bedrijfsstoringen, energiestoringen, overheidsmaatregelen.
12. Toepasselijk recht en bevoegde rechter
12.1. Op alle aanbiedingen en overeenkomsten is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
12.2. Alle geschillen tussen HANDELSONDERNEMING/DIENSTVERLENING VAN BOMMEL en Koper, worden beslecht door de bevoegde rechter binnen het arrondissement van de Arrondissementsrechtbank Den Bosch, tenzij de sector Kanton van een ander arrondissement bevoegd is.
13. Herroepingsrecht
13.1 Producten:1. De klant kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder opgave van redenenontbinden. Handelsonderneming/dienstverlening van Bommel de klant vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten
2. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de klant, of een vooraf door de klant aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of: a. als de klant in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de klant, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De Handelsonderneming/dienstverlening van Bommel mag, mits hij de klant hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren. b. als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de klant, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen; c. bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de klant, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.
13.2 Verplichtingen van de klant tijdens de bedenktijd
1. Tijdens de bedenktijd zal de klant zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de klant het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen. Dus het het werkelijk gebruiken van een product waar het voor bedoelt is betekent ook direct dat het herroepingsrecht komt te vervallen. Als voorbeeld: bij een grasmaaier die gras heeft gemaaid vervalt onmiddellijk het herroepingsrecht. 2. De klant is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.3. De klant is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de Handelsonderneming/dienstverlening van Bommel hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.
4. Indien de producten gebruikt zijn
13.2 Uitoefening van het herroepingsrecht door de klant en kosten daarvan
1. Als de klant gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan de Handelsonderneming/dienstverlening van Bommel.2. Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1 bedoelde melding, zendt de klant het product terug, of overhandigt hij dit aan(een gemachtigde van) de Handelsonderneming/dienstverlening van Bommel. Dit hoeft niet als de Handelsonderneming/dienstverlening van Bommel heeftaangeboden het product zelf af te halen. De klant heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hij het product terugzendt voordat de bedenktijdis verstreken.3. De klant zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door deHandelsonderneming/dienstverlening van Bommel verstrekte redelijke en duidelijke instructies.4. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de klant.5. De klant draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product. Als de Handelsonderneming/dienstverlening van Bommel niet heeft gemeld dat de klant deze kosten moet dragen of als de Handelsonderneming/dienstverlening van Bommel aangeeft de kosten zelf te dragen, hoeft de klant de kosten voor terugzending niet te dragen.6. Als de klant gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle aanvullende overeenkomsten van rechtswege ontbonden.
13.3Verplichtingen van de Handelsonderneming/dienstverlening van Bommel bij herroeping
1. Als de Handelsonderneming/dienstverlening van Bommel de melding van herroeping door de klant op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding een ontvangstbevestiging.2. De Handelsonderneming/dienstverlening van Bommel vergoedt alle betalingen van de klant, inclusief eventuele leveringskosten door de Handelsonderneming/dienstverlening van Bommel in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de klant hem de herroeping meldt. Tenzij de Handelsonderneming/dienstverlening van Bommel aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de klant aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.3. De Handelsonderneming/dienstverlening van Bommel gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de klant heeft gebruikt, tenzij de klant instemt meteen andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de klant.4. Als de klant heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de Handelsonderneming/dienstverlening vanBommel de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.
13.4 Uitsluiting herroepingsrecht
De Handelsonderneming/dienstverlening van Bommel kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als de Handelsonderneming/dienstverlening van Bommel dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:1. Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de Handelsonderneming/dienstverlening van Bommel geeninvloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen;2. Volgens specificaties van de klant vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de klant, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;14. Privacy policy
14.1. Voor de omgang met persoonsgegevens volgen wij het beleid volgens onze Privacy policy